A sikeres és eredményes tanulás mindig céllal történik
Méghozzá azzal a céllal, hogy alkalmazzuk a tanultakat a való életben.
Nyilván mindenkivel előfordult már, hogy alaposan felkészült egy vizsgára, át is ment rajta (akár 5-öst kapott rá), majd kb. másnapra minden kihullott a fejéből.
Ha csupán azért tanulunk, hogy átmenjünk egy vizsgán, akkor bizony nagy eséllyel ez lesz az eredmény. Arról nem is beszélve, hogy így kínszenvedés, de legalábbis unalmas (céltalan) az egész tevékenység.
De nézzük meg a másik oldalt.
Biztosan történt már veled olyan, hogy valamilyen azonnal használható információt kerestél a neten. Pl. egy jó receptet vagy egy videót arról, hogyan kell valamit megjavítani. Esetleg egyéb praktikákat.
Tehát a valódi tanulás azért történik, hogy információt, tudást gyűjtsünk azért, hogy valamit meg tudjuk csinálni, hogy a tudást alkalmazni tudjuk. Anélkül az egész igazán felesleges tevékenység.
Ezért is lenne nagyon fontos, hogy minden szaktanár már a legelső órán alaposan letisztázza, hogy valójában mire is jó az a tantárgy, amelyet tanítani igyekszik.
Amíg ezt nem tisztázza, nem képes a tanulást értelmes tevékenységgé tenni.
Vannak olyan tanulók, akik elvégeznek egy tanfolyamot, de a végén semmi hasznát sem tudják venni a tanultaknak. Ennek valójában az az oka, hogy a tanfolyamot csak azért tanulta, hogy levizsgázzon; nem azért tanulta, hogy annak az adatait alkalmazza.
Ezért sikertelenek az ilyen emberek a gyakorlatban azután, hogy elvégezték tanulmányaikat.
Ahelyett, hogy azt fontolgatnánk. „Lesz ez a vizsgán?”, sokkal jobban tesszük, ha a következő kérdést tesszük fel magunknak: „Hogyan tudom ezt az anyagot alkalmazni?, vagy „Hogyan tudom én ezt tényleg használni?”
HA TETSZENEK ÉS SEGITENEK EZEK AZ IRÁSOK, TÉNYEK ,ALKALMAZÁSOK ITT TÁMOGATHATSZ: